Sunday, November 4, 2012

Ah mikä viikonloppu


Suurin osa tämän viikonlopun tunneista on tullut vietettyä Tiinan, Masin ja Thorin kanssa. Lauantaina kävimme ihanalla maastolenkillä sumun ja hiljaisen metsän keskellä ja tänään oli vuorossa Gunssanin hyppäri.

Gunssanin hyppäri sujui molemmilta hevosilta todella hyvin. Thorin kanssa piti vain olla tarkkana, että laukka rullasi paremmin eteen ja oma istunta ja kädet pysyivät mahdollisimman tasaisina. Masin vauhtia sai taas jarruttaa aika paljon, sillä 21-vuotias pappa oli niin innoissaan. Molemmat pojat ovat siitä niin ihania, että ne ovat niin luotettavia eivätkä katsele oikein mitään. Aivan ihania tyyppejä. Olin taas niin ylpeä hevosenomistaja ja niin onnellinen kun molemmilla hevosilla on asiat niin hyvin ja niistä huokuu levollinen olo. 

Viime keskiviikkona pääsin mukaan Ullan tunnille maneesiin ja tunti oli todella hyvä. Masi on aikaisemmin asunut Ullan tallilla, joten oli hauska pitkästä aikaa osallistua Ullan tunnille. Ulla laittoi meidät oikein töihin ja olin hiestä märkä tunnin jälkeen. Ulla keskittyi etenkin siihen, että ratsastin suorat ja hyvät tiet ja olin rauhallisempi ja tasaisempi ylävartalon kanssa. Teimme ravissa ja laukassa ensin avoa, voltti ja sen jälkeen sulkutaivustusta pitkillä sivuilla. Ulla pyysi minua ottamaan raipan, jotta en tekisi omalla vartalolla niin paljon kun Thor ei reagoinut apuihin. Se toimi oikein hyvin ja Thor suoritti harjoitukset melko tasaisesti. Ulla pyysi minua keskittymään ratsastamaan vähemmän kädellä ja enemmän jaloilla ja aktivoimaan vasenta jalkaa, joka oli selvästi heikompi. Tänään taas Gunssan pyysi minua miettimään polvella enemmän alaspäin kuin eteen, joten olen saanut hyviä vinkkejä istunnan osalta tällä viikolla. 

Laukassa Ulla pyysi minua nostamaan Thorin päätä ylös kädellä. En usko, että Thor olisi noin vuosi sitten jaksanut kantaa itseään siinä asennossa, mutta nyt se meni oikein hyvin. Thor työntää helposti niskan ja pään alas, mutta jää tyhjäksi edestä. Ei varmaan ole haittaa, että autan hieman Thoria nousemaan ylös etenkin nyt kun Thor on kasvattanut hyvin lihaksia ja jaksaa kulkea ikäänkuin rungostaan läpi. 



Eilen illalla tapasin kaikki vanhat rakkaat koulutoverit, joiden kanssa on tullut vietettyä monta ihanaa hetkeä elämän varrella. Joidenkin kanssa on ollut enemmän yhteyttä, joitain en ole nähnyt paljoa. Takaisin suomeen muuttanut ystävämme saattoi meidät kuitenkin yhteen ja meillä oli ihana ilta.


Tiina yllätti minut kortilla ja kynttilällä. Olen onnekas, kun minulla on niin ihania ihmisiä elämässäni. 

No comments:

Post a Comment