Monday, April 4, 2016

Maastoilua ja Aerial joogaa

 
Lauantaina lähdimme ensimmäistä kertaa etsimään lähimaastoreittiä. Olemme nyt käyneet isolla tallin viereisellä pellolla siitä asti kun muutimme syksyllä Upinniemeen, mutta kaunis ilma kutsui kunnon maastoon. Koska Thor on ollut jumissa ja reitin alkupää ei todellakaan ole hevosystävällinen laitoin Dually-riimun Thorin päähän ja lähdimme lampsimaan vierekkäin (tai jos sitä nyt voi siksi kutsua).
 
 
Alkumatka on noin kilometrin verran vilkasta asfalttitietä. Thorilla oli lievästi sanottuna kevättä rinnassa, joten jouduin aika tarkkaan katsomaan että pääsimme jonnekin tien poskeen kun ohi kulki pyöriä ja mopoja. Pääsimme kuitenkin turvallisesti perille ja postilaatikkojen kohdalta avautui oikea paratiisimaasto pitkine hiekkateineen. Koska Thor oli koko alkumatkan pomppinut ihan joka suuntaan oli todella rentouttavaa kävellä hiekkatietä pitkin ja nauttia luonnon heräämisestä.
 
Kävelimme varmaan pari tuntia jonka jälkeen kotimatka sujui jo rauhallisemmin ja Thor sai jäädä ulos ilman loimea nautiskelemaan kauniista auringonpaisteesta. Oli niin kivaa käydä maastossa ja toivon todellakin, että saadaan muista tallillaisista maastoseuraa koska yksin en uskalla lähteä tietä pitkin Thorin kanssa selästä käsin maastoon. Alkupätkä on sen verran vilkas, että jos tipun selästä on liian vaarallista jos Thor läksii kotia kohti.
 
 
Perjantai-iltana pidin tunnit Pakulalla ja oli taas niin hauskaa valmentaa koko illan. Lauantaiaamun aloitimme ihanalla aamiaisella Strindbergillä ja illan vietimme Kauniaisissa ystävien syntymäpäivillä. Sunnuntaina Jannika tuli katsomaan meitä ja laitoimme kavaletteja ja puomeja ja keskityimme vain Thorin jumppaamiseen. Thor vertyi mukavasti ja oli selvästi parempi kuin ennen pääsiäistä. Tänään Tiina juoksutti Thorin ja huomenna on vuorossa lastausharjoitukset.
 

Tunnilla tehtiin paljon erilaisia ja minulle uusia asanoita. Meillä oli
esimerkiksi bolsteri mukana hammockissa suuren osan tunnista.

Eilen kävin myös illalla amerikkalaisen Michelle Dortignacin Aerial Yoga Master Class -tunnilla. Koska Ella on isänsä luona joka toinen viikonloppu täytän aina kaiken ajan ystäviä tapaamalla, hevostelulla ja joogaamisella ja tunsin, että olin ehkä taas haalinut hieman liikaa tekemistä. Olin kuvitellut saapuvani todella dynaamiselle joogatunnille, mutta tunti olikin restorative eli palauttava. Saimme viipyä pitkään eri asennoissa ja tuntui erityisen mukavalta rentoutua ja avata koko kehoa. Olisin voinut jatkaa hammockissa makoilua koko illan ja tänään on kyllä tuntunut pitkät avaukset ihan kaikkialla. Koska olen melko nopea ja kärsimätön en aina hakeudu rentouttaville tunneille. Kun niillä sitten käyn huomaan aina miten paljon oikeasti tarvitsen juuri rauhoittumista ja asanoita jotka avaavat kaikki jumit oikein syvältä. Olo oli tunnin jälkeen taas ihanan raukea ja olen vain niin kiitolllinen, että joogasta on tullut osa elämäämme. Olen löytänyt ihan erilaisen tasapainon enkä reagoi enää niin vahvasti negatiivisiin asioihin kuten aikaisemmin. Koska olen niin herkkä tunne-elämässäni on aina kuohunut melko lailla. Nyt osaan kuitenkin paremmin jo laskea kahteen ja hengittää syvään ennen kuin annan jokaisen tunnetilan vallata mieleni.  

4 comments:

  1. Olen niin kateellinen, kun sinulla tuntuu olevan hirveästi sosiaalista elämää ja jaksat käydä tallilla niin usein, puhumattakaan kaikista koulutuksista ja ja... Olen kovasti miettinyt, että käytkö kaikkien muiden menojesi lisäksi ns. normaalissa päivätyössä eli joka päivä noin 8h ajasta vakituiselle työlle uhrattu? Itsestäni tuntuu, että töiden jälkeen en jaksa enää mitään muuta kuin hoitaa kotityöt, ehkä joskus nähdä kavereita viikonloppuisin ja tallillakin pitäisi käydä vähintään neljästi viikossa.. lapsiakaan ei ole :O

    Kysyypi Hanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ihana Hanna! Olen aina ollut sellainen menijä. Mitä enemmän rautoja tulessa sen hauskempaa on. Fakta on kuitenkin se, että blogin kauttahan näkee vain osan ja harvemmin saa ihan koko kuvaa siitä miltä jonkun ihmisen elämä näyttää. Olen todella sosiaalinen luonteeltani ja saan energiaa siitä, että olen muiden ihmisten kanssa. En ole koskaan viihtynyt kovinkaan hyvin yksin ja pidän siitä kun sattuu ja tapahtuu.

      Olen kuitenkin viime vuosina huomannut, että kaikkea ei mitenkään ehdi joten olen ollut paljon vähemmän sosiaalisesti aktiivinen ja ratsastan ja käyn tallilla paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Olen ollut todella rikki pari vuotta sitten kun olen saanut potkut töistä ja on ollut todella haastava erotilanne parisuhteesta. Olen myös ensisijaisesti Äiti ja samalla hevosenomistaja ja näiden kahden yhdistäminen ei aina ole helppoa. Varmaan paljon helpompaa jos on toinen aikuinen asumassa saman katon alla, mutta ehkä haastavinta on se, että aina potee huonoa omaatuntoa jompaan kumpaan suuntaan.

      Päivääkään en kuitenkaan vaihtaisi pois ja tällainen mä vaan olen. Tykkään kun saan opetella uutta ja jos olen ihan rehellinen voisin vain tehdä jooga ja heppahommia työkseni. Se ei kuitenkaan ole juuri nyt taloudellisesti mahdollista, joten käyn myös normaalissa päivätyössä. Onneksi työajat ovat joustavat joten saan joogattua aamuisin ja lähdettyä tallille esim. aikaisemmin iltapäivästä. Ilman liukuvia työaikoja en mitenkään tiedä miten tätä arkea hallitsisin. Ja se täytyy sanoa, että ilman Perheen tukea ja Tiinan apua hevosteni kanssa en mitenkään voisi tehdä tätä kaikkea.

      Eli mitä yritän sanoa on, että aina kaikki ei ole niin auvoista kuin miltä se blogin kautta näyttää. Se mikä mulle kuitenkin auttaa on se, että teen mitä rakastan, joten se antaa paljon energiaa. Myös urheilu auttaa jaksamaan. Mitä enemmän liikun sen enemmän haluan tehdä.

      Olen kuitenkin todella huono rauhoittumaan ja viettämään aikaa kotona Ellan kanssa. Haluaisin tehdä sitä paljon enemmän, mutta olen niin tottunut menemään kovaa vauhtia, että hiljentäminen ei aina ole helppoa.

      Eli kade ei todellakaan tarvitse olla.:)

      Ihanaa kevättä Sinulle Hanna!

      Delete
    2. Toiset ihmiset ovat kyllä energisempiä ja aikaansaavampia kuin toiset, itse en taida kuulua siihen energisimpään ryhmään! Kiva kuulla, että saat voimaa harrastuksistasi arjen pyörittämiseen ja nautit menosta. Ainakin se kuva on siis oikea pelkän bloginkin kautta. :) Omien läheisteni mielestä olen itse aina menossa ja liikaakin, mutta mulle tää tahti tuntuu hyvältä ja tän mä jaksan. Ehkä pitäisi vaan pitää siitä ajatuksesta kiinni. Nostan silti hattua, että jaksat mennä ja touhuta niin paljon ja silti kykenet hoitamaan sen arjenkin siinä samalla! Ei siihen moni kykenisi tuossa mittakaavassa, usko pois. Eikä jaksaisi. Eli anna olla vähän kateellinen ;)

      Hyvää kevättä sinnekin!

      Toivoo Hanna

      Delete