Monday, June 6, 2011

"Become the most of something"


Fast Company -lehden perustajajäsen Bill Taylor vieraili viime viikon tiistaina TBWA:n Herätyskokous-tilaisuudessa Helsingin Wanhassa Satamassa. Taylor jakoi ajatuksiaan omaperäisyyden merkityksestä uutena happotestinä menestyvälle bisnekselle. Ohessa mielestäni aamupäivän parhaimpia paloja:
  • You should think how you become the most of something?
  • Standing out from the crowd is to stand for something special and be original.
  • It is not good enough to be pretty good at everything.
  • We all became comfortable operating in the middle of the road but the middle of the road is the road to nowhere.
  • Companies that win big think differently and care more.
  • Nobody is as smart as everyone together.
  • People don't have to work for you in order to work with you.
  • It is not just about being clever and technologically savvy, but about being human.
  • How do we make everything we do more memorable?
  • Do not outmuscle everyone else, but outthink everyone else.
Harmittaa, etten ehtinyt kysyä Taylorilta mikä on hänen "most of something." Hyvänä case-esimerkkinä Taylor mainitsi kenkiä myyvän yrityksen nimeltä Zappos. Zapposin brandin ydin ei ole myydä kenkiä vaan tehdä kenkiä ostavat henkilöt onnelliseksi esimerkiksi toimittamalla kengät edellä aikataulusta.


Uskon kovasti siihen, että on tärkeätä vaalia unelmiaan ja miettiä mikä on se asia elämässä, joka innostaa heräämään aamulla. Oman elämäni tasapaino ja onnellisuus koostuu kuitenkin myös monesta pienestä unelmasta ja olen kiitollinen, että saan kokeilla erilaisia polkuja ja asioita elämän varrella.

Andre Agassin isä uskoi siihen, että jos poika treenaa tarpeeksi paljon hänestä tulee yksi maailman suurimmista tennislupauksista. Agassi on yksi parhaimmista pelaajista maailmassa, mutta hän inhoaa lajia nimeltä tennis. Kannattaa lukea Agassin omaelämäkerta Open: An Autobiography. Toinen upea urheilijan kirjoittama kirja on Lance Armstrongin It's Not About the Bike: My Journey Back to Life.


Sain myös suloisen a Very Awesome world -linkin kolleegaltani:

"Yes there are places in the world where dreams are almost dead. So please my child do keep in mind before you go to bed... To dream a dream as big could ever dream to be. Then dream a dream ten times as big as that one dream you see....."

Ja vielä linkit pariin upeaan blogiin. Aivan mahtavia kuvia. The Sartorialist ja Garance Doré. Hauskinta on, että blogien kirjoittajat seurustelevat.

Bill Taylor on myös kirjoittanut Mavericks at Work: Why the Most Original Minds in Business Win -kirjan.

Kuvat: Copyright Minni Ruhtinas/TBWA

No comments:

Post a Comment