Thursday, May 20, 2010

Digitaalinen jalanjälki


Ajattelin kirjoittaa Centered Riding -kurssista, mutta kerron sittenkin hieman Digitaalinen jalanjälki -seminaarista johon osallistuin kollegani Saijan kanssa tänään. Antti Isokangas ja Riku Vassinen ovat kirjoittaneet kirjan nimeltä Digitaalinen jalanjälki. Kirja käsittelee kysymyksiä kuten: onko yrityksesi olemassa jos Google ei löydä sinua? Hyvän sisällön tärkeys, miten erottautua yrityksenä muista yrityksistä ja muita ajankohtaisia aiheita?

Seminaari oli kaikin tavoin kiinnostava ja mielestäni ehdottomasti kiinnostavin osuus oli Taneli Tikan esitys. Hän kertoi muun muassa Muxlim- sivustosta, joka on Espoossa perustettu muslimeille suunnattu Sosiaalinen media, Hug-a-Bear -liikkestä, jossa saa "rakentaa" oman nallensa, nuorille tytöille suunnatusta Stardoll-sivustosta ja ja Prezi-työkalusta, jolla hän kehittää upeat esityksensä seminaareihin ja muihin tilaisuuksiin.

Hmmmmm.... eikö tämän pitänyt olla heppablogi. Joo, mutta kuten seminaarissa tänään kuultiin, niin kun on hyvä tuote, sen ympärille tulee kaikenlaista kerrottavaa sekä viestinnällisestä ja markkinoinnillisesta näkökulmasta. Kalojen uistimia ja muita kalastusvälineitä valmistava Rapala on maininnut heidän tärkeimmäksi asiakkaakseen kalan. Minun tärkein asiakas ja tuote, jonka ympäriltä löydän aina vain lisää viestimistä on hevonen. Ja yksi tavoistani kertoa hevoshurmiostani on juuri tämä digitaalinen osuus.

Aamulla osallistuin ihanan tyttäreni kevätjuhlaan. Lapset esittivät monta kaunista laulua, muun muassa Tomas Ledinin Sommaren är kort

Tanelin blogin löydät täältä ja Rikun kiinnostavia blogeja voit seurata Markkinointi ja Mainonta -lehden nettisivuversiosta. Lisää infoa kirjasta löydät Digitaalinen jalanjälki Facebook -sivustolta.

No comments:

Post a Comment