Thursday, September 26, 2013

Rauhaa sielulle

Kun on pitkä työrupeama takana ja on laskeutunut Helsinki-Vantaan lentokentälle yhden maissa yöllä on kaksi maailman ihaninta asiaa. 

1. Rakkaan tyttären tuoksu ja läheisyys.
2. Maastoilu oman hevosen kanssa.

Koska Riikan koira oli eilen toiminut johtajana, Thor oli tänään aivan ihana sänkipellolla. Rauhallinen ja rento. Ei parhaan tuntuinen ratsastaessa noin muuten (luulen, että selkä on taas kipeytymässä koska satulat eivät edelleen istu), mutta aivan ihanaa ja rentouttavaa seuraa. Ravasimme ja laukkasimme pitkiä pätkiä ja alku- ja loppumatkan hölkkäilin Thorin vieressä. Rakastan syksyä, kun ilma on kirpeä ja aurinko paistaa. Wow! Huomenna taas aikaisin Tukholmaan, joten hyvää yötä!

3 comments:

  1. Hej, har följt med din blogg en tid redan, och har väl blivit lite beroende av den, du skriver så bra :) Själv började jag rida på nytt förra sommaren, efter att inte ha suttit på en häst på över 15 år. Rider bara i terrängen, i alla väder och oväder, och det är helt super roligt! Har på det sättet också lärt mig en del, eftersom ingen gång är den andra lik..

    ReplyDelete
  2. Hej Malena! Vad glad jag blev över din kommentar och vad roligt att du följer min blogg.

    Rider du med nån hyrhäst/egen häst eller på ridskola? Låter så kul med terräng hela tiden. Jag älskar också att gå i terrängen och vädret spelar verkligen ingen roll. Det är nästan lite mysigt ibland att rida runt när det regnar eller snön faller runt en. Och tycker själv att jag får bästa kontakten till alla hästar i terrängen. Sen är det så mycket lättare att gå på plan också när den naturliga framåtbjudninen finns där:)

    Ha en super skön höst och njut av ridstunderna:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej igen.. Tyvärr har jag inte egen häst, men har hittat ett trevligt ställe i Antskog där ägaren har tre hästar som jag rider. Det är inget stort stall, hästarna är ute hela tiden.. (och mår bra!) Efter en tung arbetsvecka finns inget bättre än att fara ut på en ridtur och på så sätt koppla av. Skulle nog gärna ibland ta lite lektioner också, bara jag sku ha mera tid. Kanske någon dag!

      En trevlig höst önskar jag dig också! :)

      Delete