Tuesday, December 15, 2009

Uutisia uutisia

Mistä aloittaisin rakkaat lukijat. Ensinnäkin, aivan mahtavaa. Kengättömyydestä on käyty keskustelua heppablogissani ja tänään sain lisäajatuksia aiheesta Annika Schulmanilta. Annika on kouluttanut hevosia ja valmentanut oppilaita vuosia ja on nyt perustanut Granåsa-hevostilan ystävänsä kanssa Degerbyhyn.

Tuttuni kertoi minulle tänään omasta hevosblogistaan. Hän on itse löytänyt ratsastusharrastuksen aikuisiällä, joten käykää ihmeessä vilkaisemassa blogia täällä. Sieltä saa ihania ajatuksia siitä mitä aloittelijan ja myös ammattilaisenkin päässä voi välillä liikkua.

Minulla oli kerrankin tänään hieman luppoaikaa. Olin kyllä ehtinyt ratsastaa Tesellon, olla töissä ja käydä ihonpuhdistuksessa. Ennen kuin tapasin ystäväni ravintolassa ehdin istua lempipuuhani ääreen pieneen kirjakauppaan (ei yhtä mahtava kuin Virgin Megastore Pariisissa), mutta kirjoja sielläkin oli. Ostin itselleni "The Principles of Riding: German National Equestrian Federation". Minulla on kyllä varmaan jo 5 samankaltaista kirjaa, mutta minä rakastan kirjoja ja lukemista ja jokaisesta kirjasta saa yleensä uusia ajatuksia. Tai kuten Kyra mainitsee uusimmassa Hippoksessa, niin "Luen paljon muutakin kuin hevos- ja ratsastuskirjoja, esimerkiksi psykologiaa ja oppia ja oppimista käsitteleviä teoksia. Joululukemiseksi suosittelen Malcolm Gladwellin kirjaa nimeltä "Outliers." Sillä kuten ostamassani kirjassa The Principles of Riding sanotaan "'Feel' is essential for a harmonious, confident and effective relationship between rider and horse." Tunnetta voi kehittää myös oppimalla tuntemaan itseään paremmin ja kehittämällä omaa sekä psyykkistä ja fyysistä vahvuuttaan.

Olen nyt pari päivää Italiassa työmatkalla, joten ci vediamo presto.

No comments:

Post a Comment