Sunday, July 10, 2016

Jannikan estetunnilla

Landellakin pitää olla tyylikäs. Ihana Equestrian Stockholmin shamppanjanvärinen satulahuopa tuli mukaan estetunnille.

Olen ollut kesälomalla heinäkuun alusta lähtien ja vihdoinkin alkaa tuntua siltä, että pääsee loman henkeen ja alkaa nauttia täysin siemauksin rauhallisista aamuista ja rennoista yhteisistä tuokioista. Käymme aamulla heittämässä hevoset ulos laitumelle tai vain ruokkimassa hevoset ja kanat jonka jälkeen laitamme ihanan aamiaisen, luen päivän lehden (tai jonkun hyvän naistenlehden) ja nautimme puurosta, voileivästä ja piparminttuteen jälkeen vielä isosta kupista kahvia. Ella on pari aamua mennyt suoraan uimaan aamiaisen jälkeen ja meillä on ollut rakkaita ystäviä kylässä päivällä. Iltaisin ollaan syöty ystävien ja perheen seurassa ja tänään ajoimme isän ja Ellan kanssa Köttkontrollen ravintolaan Karjaalle illalliselle.

Viime tiistaina läksimme Thorin kanssa Jannikan estetunnille. Oli super hauskaa päästä taas Jannikan oppeihin ja nähdä tuttuja viime vuodelta. Maneesi on niin avara ja valoisa ja pohja todella hyvä.

Lähdimme matkaan niin, että kävelin koko matkan sinne. Yritin etsiä uutta reittiä metsän läpi ja osoittautui ihan mahdottomaksi päästä läpi. Tarposimme vaikka kuinka pitkän matkan ja totesin jossain vaiheessa, että emme ehdi mitenkään tunnille jos pitää kääntyä takaisin. Kun olimme melkein tien kohdalla edessä oli iso oja. Thor meinasi, että yli ei varmaan mennä joten sain suostutella melko pitkään, jonka jälkeen Thor teki jättiloikan ja pääsimme taas jatkamaan matkaa.

Thor tuntui juuri niin ihanalta, kun hevonen voi tuntua. On ihan huikea ero kun kengitys on oikein ja Thor saa liikkua vuorokauden ympäri. Jannika teetti mukavia puomi- ja tarkkuustehtäviä ja lopussa saimme vielä laskea askeleet suoralla linjalla. Tunnin lopussa piti nostaa laukka juuri ennen estettä, käyntiin esteen jälkeen ja uusi laukannosto seuraavalle esteelle. Siinä tuli taas vanhat ongelmat esille koska Thor ei kuuntele pidättäviä apuja hyvin ja itse en haluaisi vetää hevosta suusta. Nå, kun olin sitten pari kertaa sanonut hieman tarkemmin, että ei voi ihan vain mennä omine nokkineen Thor kuunteli todella hyvin ja teki sujuvat siirtymiset.

Jannika totesi, että Thor on todella hyvä kunnossa ja näyttää isommalta kuin aikaisemmin. On kyllä totta, että Thor on elämänsä kunnossa ja on nyt pidemmän aikaa pysynyt hyvässä lihaksessa. Thor on myös mieleltään niin tyytyväinen. Aina välillä olen kyllä miettinyt, että mitä oikein tapahtuu kun Thor tuijottaa jotain yksin ulkona illalla eikä löydy mitään selkeää syytä. Suurimman osan ajasta Thor on kuitenkin nyt ollut todella rauhallinen ja seesteinen.

Kotimatkalle saimme sitten seuraa Jolinista ja Mareldasta. Kävelimme koko matkan ja juttelimme maailman menosta. Mareldalla oli yksi kenkä löysä ja Thorilta irtosikin sitten tiistain jälkeen molemmat hienot kiilatut kengät yksi toisen perään. Onneksi meillä on maanpäällinen enkeli Kenny joka tuli perjantaina pelastamaan tilanteen ja saimme uudet kengät jalkaan. Nyt täytyy vain toivoa, että kengät taas pysyvät pahimman yli eivätkä irtoa enää kertaakaan kesän aikana.

Huomenna suunnataan taas Jessican, Thorin ja Mareldan kanssa maastoon. En malta odottaa.