Thursday, April 12, 2012

Renjan kirje


Sain olla mukana Renjan ja Leevin uran alkutaipaleella valmentamassa upeata ratsukkoa ja tällä hetkellä he jyräävät kentässä Ruotsin maalla. Olen aina välillä kertonut heidän kuulumisia täällä blogissa ja nyt oli mielestäni jälleen sen aika.

Ensimmäisissä kilpailuissa Ruotsissa tuloksena oli ennätysmäiset 69% koulusta ja tuloksena toinen sija. Ratsukon ensimmäinen CNC* päätyi 7 sijalle ja koulusta mallikas 71.74%

Ilahduin kovasti, kun sain alla olevan sähköpostin Renjalta ennen reissuun lähtöä. On hienoa, että vanhaa opea pidetään à jour ja mielestäni tämä lyhyt kirjoitus kuvaa niin hyvin miksi Renja ja Leevi ovat matkalla kohti huippua.

"Heii!!

Nyt mun oli pakko kirjottaa sulle, niin hyvä päivä:) 

Leevi on siis vaan ihan super hieno. Se on saanut talvella paaljon voimaa takapäähän ja kaikkialle. Tarjoaa vaikka mitä joka tunti. Se on niin tyytyväinen ja herkkä!

Ite oon alkanu löytää erilaisia ratsastustyylejä. Ehkä isoin juttu on et oon löytäny nivusilla ja painolla ratsastamisen. Leevihän on just sellanen et kun käyttää esim. uralla oikeeta pohjetta niin se laittaa perän vasemmalle. Mut kun käytän reittä ja nivusta korjaukseen niin reaktio on sopivamman kokonen:) Sillon joskushan se oli hirveen laiska ja tuurtunu mun apuihin mut nyt se on alkanu reipastuu. Ok, on se viel pohkeen takana mut joka tunti vatsalihakset huutaa hallelujaa kun oon joutunu pidättämään sen intoa mennä eteenpäin:) 

Yks syy miks nyt kirjotan sulle et tänään tunnilla koin niiin mageen ahaa-elämyksen!!!! oon vielki ihan fiilareissa..
Meil oli siis esteitä ja Leevihän aina on hypänny niitä tosi korkeelle ja jääny leijailee. Niistä on puuttunu tietty voima ja eteenpäin pyrkimys. Löysin alkuverkas nivuset ja kokeilin irrottaa mun polvia etten jää puristaa. Silleen aatelin et se saa tilaa lavoille liikkuu. JA TOIMI! se oli niiiin hieno!! Heitti jalkoja lisäyksissä kattoon ja piti saman tahdin!

Sit esteillä se ei oo ikinä hypänny niin hienosti kun tänään. Mentiin 135-140 ja WAU! Nyt kun sillä oli energiaa ja voimaa takapäässä, niin se otti pyöreitä , voimakkaita hyppyjä. Eikä liiotellu! 

Ens viikolla lähetään äidin kanssa Ruotsiin, Flyingeen. Teen siellä 3 kenttäkisaa, joista 2 on mun ekoja vaativia:) jeejee:)!! sori tuli näin pitkä mut mun oli pakko kertoo tää sulle. Mitä teille kuuluu? onks ahaa-elämyksii;)" 


No comments:

Post a Comment